Menu Sluiten

Conversie Optimalisatie Advies


Conversie optimalisatie advies

Informatie over Conversie Optimalisatie Advies.

Conversie binnen de ecommerce is de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat overgaat tot het conversiedoel. Het gaat meestal om een bestelling of betaling, maar kan ook een aanmelding voor een nieuwsbrief of registratie als gebruiker betreffen.

Conversieoptimalisatie is een hele mond vol. Maar het is gewoon de professionele term voor het omzetten van online bezoekers in klanten. Of, hoe verleid je je bezoeker om verder te klikken, te lezen en over te gaan tot actie.

Het beste advies voor conversieoptimalisering is om uw aannames te testen. Het vergroten of verkleinen van uw afbeeldingen kan uw verkeer en uw conversiepercentage verhogen, maar het kan ook het tegenovergestelde effect hebben. Neem geen beslissingen op basis van een voorgevoel. Test in plaats daarvan uw voorgevoel met behulp van gegevens en uw eigen onderzoek. In dit artikel bespreken we enkele van de meest gemaakte fouten bij het optimaliseren van uw site. Dit is wat u moet vermijden.

Het uiteindelijke doel van je website is toch om je klant aan te zetten tot actie. Klikken op een link, een offerte aanvragen of misschien zelfs je product of dienst aanschaffen.

Toch blijf je best subtiel in je aanpak. Niemand wordt gelukkig van opdringerige boodschappen. Conversieoptimalisatie moet je klanten aan je binden, niet hen wegjagen. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat een bezoeker makkelijk contact met je kan opnemen. Maar je overdrijft best niet met hen aan te manen dat zeker ook te doen. Het is aanbevelenswaardig om beroep te doen op bedrijven die gespecialiseerd zijn in conversie optimalisatie advies.

Optimalisatie van conversie wordt steeds belangrijker, nu er niet alleen meer concurrentie tussen de websites is, maar ook websites steeds meer betalen en ondernemen moeten om nog in de zoekmachines naar boven te komen.

Het aantal bezoekers dat uiteindelijk op de website terechtkomt, is niet alleen nog belangrijk, maar ook het totaal aantal bezoekers dat daadwerkelijk het conversiedoel bereikt. Kortom: conversieoptimalisatie is erop gericht een maximaal rendement te behalen uit bezoekers.

Conversieoptimalisatie is een lang en moeilijk woord om iets erg belangrijks uit te leggen. Namelijk hoe je van bezoekers die op je site verzeild geraken ook klanten maakt. Betalende klanten die mogelijk zelfs nog eens terugkomen. En vooral rechtstreeks je omzet omhoog helpen.

Maak split testen niet te ingewikkeld. Een goede vuistregel is om vier variaties per keer te testen. Het is duidelijk dat hoe meer variaties u test, hoe groter de steekproefgrootte van uw A B tests. Zorg er echter ook voor dat u een groot volume verkeer naar elke variatie stuurt om statistische significantie te garanderen. Als een enkele variatie het meest effectief is, moet je die meer dan eens testen. Als een paar variaties leads van hoge kwaliteit opleveren, test dan alleen de winnende variatie.Doe uw voordeel met emailmarketing. Veel bedrijven sturen elke week emailberichten naar duizenden mensen. De overgrote meerderheid van de klanten zal een email openen en reageren op de email. Als u echter een enkele nieuwsbrief naar honderdduizenden mensen stuurt, zal u nooit weten of hij zal omzetten. Maar je kan het aantrekkelijker maken door een inschrijvingsvakje aan je nieuwsbrief toe te voegen. Je kan ook incentives aanbieden aan je abonnees om zich in te schrijven op je lijst. En vergeet niet om de resultaten in de gaten te houden.Verspil geen tijd aan het testen van je headline. Je kunt het gemakkelijk uittesten en zien welke het beste werkt. Dit is een van de meest effectieve manieren om een headline te testen. Je kunt zelfs wekelijks emails versturen naar honderdduizenden mensen. Welke methode je ook kiest, negeer je testen niet. U kan deze resultaten gebruiken om de conversie van uw website te verbeteren. Vergeet niet om de resultaten te meten en vervolgens dienovereenkomstig te verbeteren.

Vraag niet naar informatie die niet gevraagd hoeft te worden. Vragen naar naam, telefoonnummer en emailadres zijn essentieel voor conversieoptimalisatie, maar ze zijn niet noodzakelijk voor uw conversieproces. Bovendien kunnen ze een vertrouwensprobleem veroorzaken tussen uw bezoekers en uw bedrijf. En als u te veel formulieren op uw website heeft, zal u niet in staat zijn uw bezoekers te converteren. Je moet geduldig zijn en luisteren naar hun behoeften.

Test niet te veel. Hoewel het gemakkelijk is om fouten te maken bij conversieoptimalisering, is het cruciaal om de psychologie van uw publiek in de gaten te houden. Als u een gezonde relatie met uw klanten wilt onderhouden, moet u de nepklanten eruit halen.

Hoewel het mogelijk is om te experimenteren met verschillende koppen en kleuren, moet u ervoor zorgen dat u een verscheidenheid aan variaties test. Een betere test is er een die tien keer getest kan worden.

Info over conversie optimalisatie advies

Inlichtingen over Conversie optimalisatie advies

Wat valt er nog te weten over conversie optimalisatie advies.

Meet altijd uw resultaten. De mening van een positieve klant is belangrijk. Een ontevreden klant zal het voor uw bedrijf moeilijker maken om succes te boeken. De mening van een negatieve klant beinvloedt echter uw conversiepercentages. Dit is waar u uw aandacht op moet richten. Als u de uitkomsten niet meet, verspilt u gewoon uw tijd. Het is uw tijd niet waard. Het beste advies voor conversieoptimalisering is om uw vorderingen onderweg te meten en de resultaten te zien.

Het is belangrijk voor uw bedrijf om het conversiepercentage van uw site op een acceptabel niveau te houden.

Het optimaliseren van een website kan de verkoop stimuleren, maar het is ook van vitaal belang voor de bottom line van uw bedrijf.

Een hoog conversiepercentage betekent dat uw website voortdurend in contact staat met uw klanten. U zult ze emails willen sturen die relevant zijn voor hun behoeften. De email nieuwsbrief zal u helpen uw bedrijf en uw merk op te bouwen. Op deze manier zullen uw klanten eerder geneigd zijn om uw product of dienst te kopen.

Wat conversie optimalisatie betreft, zijn er een paar algemene richtlijnen die je moet volgen.

U moet niet om onnodige informatie vragen. U kunt dit doen door afbeeldingen te comprimeren en een telefoonnummer toe te voegen. Deze informatie is nuttig voor de website-eigenaar, maar kan het conversieproces schaden. Het is daarom belangrijk om de prestaties van uw site te meten en te zien welke veranderingen de grootste impact hebben. Hoe meer u uw website volgt en analyseert, hoe meer u zult leren.

Conversieoptimalisatie maakt dus een fundamenteel onderdeel uit van je SEO-optimalisatie. Klanten aantrekken en overtuigen is de essentie van je online aanwezigheid. En ineens ook van het bestaan van je bedrijf.

Meer info over conversie optimalisatie advies nu op beboost.be.

Tags

Conversie Optimalisatie Advies | Conversie Optimalistatie Specialist | Conversieoptimalisatie | Online Klikken Op Link | Online Overtuigen Met Ux | Overtuigen Met Ux | User Experience Advies |